بازیگر فیلم «دیدن این فیلم جرم است»: پشیمانم که در برخی نقشها بازی کردهام
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۰۰۵
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون فعالیتهای اخیرش در عرصه بازیگری گفت: اخیراً در سریال «گیلهوا» به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیهکنندگی امیر بنان به ایفانی نقش پرداختم که از شبکه سه سیما پخش شد، همچنین به تازگی برای حضور در چند اثر صحبتهای اولیه را انجام دادهام، اما چون هنوز قطعی نشده نمیتوانم اسامی آنها را اعلام کنم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درباره تاخیر در زمان پخش سریال تلویزیونی «گیله وا» ادامه داد: سریال تاریخی «گیله وا» ساخته امیر بنان دو سال پیشتولید شد، پس از آن چند بار تاریخ پخشش مشخص شد، اما با تغییرات در کنداکتور موجب تغییر در زمان پخش این اثر شدیم.
بازیگر فیلم «دیدن این فیلم جرم است» پیرامون موضوع سریال «گیله وا» اظهار کرد: داستان سریال «گیله وا» پیرامون وقایعی که در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در ایران اتفاق افتاده بود است، این سریال حضور انگلیسها و روسها در ایران، شروع نهضت جنگل، شرایط قحطی و بیماری در تهران و داستان زندگی میرزا کوچک خان جنگلی را با داستانی عاشقانه روایت میکند.
وی در همین راستا افزود: بنده سه ماه در گیلان در خدمت پروژه بودم و در این سریال نقش پدر خانوادهای به نام محمود خان را ایفا میکردم که یکی از یاران میرزاکوچک خان جنگلی بوده است، این سریال در خلال یک اتفاق تاریخی قصه عاشقانهای را نیز روایت میکرد.
وی در خصوص سختیهای بازی در سریال «گیله وا» اظهار کرد: به دلیل تصاویر زیبا و چشمنوازی که در سریال «گیله وا» پخش شد بینندگان تصور میکنند که به عوامل این مجموعه در شمال خیلی خوش گذشته است، اما پروژه بهشدت شرایط سختی داشت. به دلیل تطابق زمان تصویربرداری سریال با فصل تابستان، هوا بهشدت گرم و شرجی بود و در لوکیشنهای داخلی هم حتی به دلیل گرما دیگر نمیتوانستیم کار کنیم.
حمیدرضا پگاه در ادامه پیرامون تجربه همکاری خود با اردلان عاشوری کارگردان سریال «گیله وا» اذعان کرد: این سریال اولین تجربه همکاری من با اردلان عاشوری بود و از ظن بنده او تحقیقات خیلی خوبی در مورد وقایع آن زمان انجام داده بود، وی فیلمنامه را چندین بار بازنویسی کرده و بسیار بر کار مسلط بود، همیشه میگویم کارگردانی که کار اولش را انجام میدهد، برای اینکه کار فوقالعاده خوبی انجام دهد، بسیار باانگیزه است و این انرژی به گروه نیز منتقل میشود.
وی در خصوص تفاوت کارهای تاریخی و معاصر اظهار کرد: از سالها پیش که در سریال «تفنگ سرپُر» ایفای نقش کردم، دیگر فیلم تاریخی بازی نکردم و خیلی دوست داشتم دوباره فضای تاریخی را تجربه کنم، چرا که کارهای تاریخی دارای فضای متفاوتی هستند و شاید برای هر بازیگری این تفاوت فضایی و پوششی جذاب باشد.
وی در مورد نقش خود در سریال «گلیه وا» افزود: همانطور که پیش از این گفتم، نقش محمودخان در سریال «گلیه وا» بسیار برایم جذاب بود، این شخصیت فردی بود که عقاید متفاوتی نسبت به اهالی روستا داشت و به همه احترام میگذاشت.
بازیگر سریال «گیله وا» در ادامه پیرامون شاخصترین نقشهای خود که تا به امروز ایفا کرده است، اظهار کرد: معمولاً نقشهای سریالهای پرمخاطب در ذهن مخاطبان ماندگار میشود و به نظر بنده سریال «آخرین گناه» و سریال «آوای باران» آثاری هستند که نقشهایم در آنها بیشتر در ذهن مخاطب مانده است.
بازیگر سریال «تفنگ سرپر» در خصوص دلایل ماندگاری یک سریال اظهار کرد: از ظن بنده نه تنها سریال، بلکه در هر کار نمایشی متن خوب بسیار مهم است و امکانات برای اینکه آن متن خوب تبدیل به یک اثر خوب شود نیز درجه اهمیت بالایی دارد.
وی در همین راستا ادامه داد: گاهی اوقات از نقشی که بازی کردم پشیمان شدهام، هر چند قبل از شروع شاید فکر میکردم کار خوبی از آب دربیاید، اما بعد از پخش آن متوجه شدهام که اشتباه کردهام.
وی در خصوص تضمین شغلی بازیگری اذعان کرد: بازیگری هیچ تضمین شغلی ندارد، بازیگر به هیچ عنوان نمیتواند برنامهریزی درستی برای زندگی خود انجام دهد، بازیگر باید تلاش کند که کارش را درست انجام دهد، از خودش مراقبت کرده و امیدوار باشد که اتفاقات خوبی در آینده برایش رقم بخورد.
حمیدرضا پگاه در پایان در خصوص وضعیت امروز سینما خاطرنشان کرد: من نمیتوانم در این مورد اظهارنظر کنم، چرا که تمامی کارها را نمیتوانم ببینم، اما از دید بنده جنبههای اقتصادی بر روی کیفیت کارها تأثیر گذاشته است، کار خوب فقط با متن و عوامل خوب ساخته نمیشود و شرایط مناسب نیز باید مهیا شود.
منبع: میزان
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: اخبار هنری بازیگر مرد حمیدرضا پگاه سینمای ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
محمود گبرلو بازیگر شد
به گزارش قدس آنلاین، گبرلو که در سالهای دور تجاربی در عرصههای نمایشی و حضور بر صحنه تئاتر داشته، در صفحهشخصی خود نوشت: عصر چهارشنبهای، آقای شمس دستیار محترم آقای سامان مقدم، تماس گرفتند و درخواست داشتند همان نقشی را که در برنامهها به عنوان مجری سینمایی دارم در قسمتی از سریال افعی تهران داشته باشم. فرمودند سکانسی هست که جناب معادی نقش فیلمسازی دارند که با شما گفتگو کنند. تردید داشتم.،فرمودند شیوه سریال اینگونه است که برخی شخصیتها در نقش خودشان ظاهر میشوند. پذیرفتم صبح جمعهای سر صحنه رفتم. در بدو ورود آقای سامان مقدم که سالها از ایشان خبر نداشتم و بعد جناب پیمان معادی را دیدم. با هر دو سلام و علیک گرمی داشتم. پیمان معادی را در نشستهای خبری جشنواره فیلم فجر دیده بودم ولی فیلمهایش را چه داخلی و چه خارجی دیدهام. برای من یک شخصیت دوست داشتنی هستند. فیلمنامه کافه ستارهاش و بازی در ابد و یک روزش را دوست دارم… متن را تمرین کردیم تا صحنه فیلمبرداری آماده شد. یک تیم حرفهای و مسلط را سر صحنه دیدم؛ بهخصوص استاد غفوری که پشت دوربین جذابیت پر افتخاری داشتند. سامان مقدم برای من همیشه متفاوت بود. به تسلطش به فیلم و سریال اعتماد داشتم. صدسال به این سالها و یک عاشقانه سادهاش را دوست دارم. به پیشینه جمع اعتماد کردم. بدم هم نمیآمد جلوی دوربین یک تیم حرفهای ظاهر شوم. تا شروع ضبط فرصت شد با عزیزان پشت صحنه گپ برنم. معلوم بود تیم باهوش و کاربلدی دورهم جمع شدند. وقتی سریال پخش شد از ساختار جذاب و حرفهایش لذت بردم. بهخصوص در قسمت اول خیلی حرفهای قصه روایت میشود و در قسمتهای بعد با روشنشدن لایههای دیگر کنجاویها برانگیخته میشود… چون خودم نقشی در این سریال دارم از ارایه نظر مثبتم خودداری میکنم ولی وظیفه دارم از همه عزیزان سر صحنه سپاسگزاری کنم. مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر برنامهریزی: علی شمس، مدیر صدابرداری: محمود خرسند، طراح صحنه: کامیاب امینِِعشایری، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح لباس: ندا نصر، مدیر تولید: امیر یمینی و منشی صحنه: دنیا راد و بهخصوص جناب سامان مقدم و جناب پیمان معادی و همچنین سایر عزیزان زحمت کش افعی تهران.
منبع: پایگاه خبری صبا خبر