«خانه امن» یک سریال ملی است نه سیاسی/ هنوز از دیدن تصویر خودم در تلویزیون میترسم
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۷۳۸۴
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیلوفر کوخانی بازیگر نقش تابان در سریال «خانه امن» با اشاره به حضور در این سریال گفت: من قرار بود چند سال پیش در فیلم سینمایی «حریم شخصی» آقای معظمی بازی کنم، اما به دلیل اینکه با یک کار دیگر تداخل داشت این اتفاق نیفتاد تا اینکه در سریال «خانه امن» با من تماس گرفتند و به دفترشان رفتم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلمنامه هنوز کامل نبود و یک سیناپس از سریال به من دادند و آن را خواندم و نقش تابان را به من سپردند. کار کردن با آقای معظمی را دوست دارم، چون در کارهایشان به چهرههای جدید اهمیت میدهند و اتفاقهای خوبی برای آنها میافتد. ضمن اینکه، چون خودشان جوان هستند خیلی انرژی دارند و برای کار وقت میگذارند و به بازیگران فرصت میدهند و با صبوری حتی اگر لازم باشد برخی صحنهها را با ۲۰ برداشت ضبط میکنند تا نتیجه دلخواه به دست بیاد.
وی با اشاره به ویژگیهای کاراکتر «تابان» در سریال خانه امن گفت: تابان دختری است که با خواهرش زندگی کرده و خواهرش او را بزرگ کرده است. خواهر تابان یک زن ثروتمند و قدرتمند است و یک جورایی رفتارهایش خشن و مردانه است و در دو رابطه عاطفی شکست خورده است و برای همین همیشه تابان را نصیحت میکند که مردها همه بد هستند. همین ذهنیتها باعث شده است تابان هم نسبت به آقایون یک گاردی داشته باشد تا اینکه از یک جایی به بعد پیام وارد زندگیاش میشود و با اینکه به او علاقمند شده نمیداند چطور رفتار کند. مدام به پیام بداخلاقی و کل کل میکند. تابان از آن دست دخترانی است که نیاز به حمایت دارد. چون تا یک سنی خواهرش مراقب او بوده و حالا با مرگ خواهرش با اینکه میخواهد قوی باشد، اما باز هم از لحاظ عاطفی به پیام وابسته است. تابان بعد از مرگ خواهرش یکهو بزرگ میشود و شخصیت مستقلی از خودش نشان میدهد.
وی درباره اینکه آیا از شخصیت خاصی برای ایفای این نقش الهام گرفته است و چقدر به شخصیت خودش نزدیک است؟ گفت: تابان خیلی سعی میکند عاقلانه تصمیم بگیرد بر عکس خودم که خیلی آدم احساساتیای هستم. آقای معظمی خیلی به تداوم حس در نقش کمک کردند. یک جاهایی میگفتند خیلی داری احساساتی بازی میکنی و یکم از بار احساسی بازی کم کن. بازی در سریال و حفظ کردن حس بازی در طول قسمتها خیلی مهم و سخت است. یکهو ما در قسمت ۲۸ سریال هستیم و مجبور بودیم به خاطر برنامهریزیها بخشهایی از قسمتهای جلوتر را بازی کنیم که نمیدانستیم چه اتفاقی دارد در آن قسمت میافتد و فقط نویسنده و کارگردان از آن با خبر بودند. این خیلی کار سختی است که بتوانیم حس را تداوم بدهیم. چون ترسم همیشه این بود که یک وقت راکورد حسیام حفظ نشده باشد و امیدوارم خروجی کار مطلوب باشد.
بیشتر بخوانید
علیرضا رئیسی چرا تن به تروریست شدن در «خانه امن» داد؟کوخانی با اشاره به بازخوردهای این سریال در جامعه و شهرتی که به واسطه بازی در این سریال به وجود آمده است، گفت: خیلی اهل فضای مجازی و تبلیغات و مصاحبه نیستم. همیشه الگوی زندگی هنریام هدیه تهرانی بوده که همواره بدون حاشیه کارش را کرده است. ولع من در بازیگری همان زمانی است که جلوی دوربین میروم و هر چقدر بازی کردن جلوی دوربین برایم جذاب است دیگر بخشهای شهرت مثل حضور در مکانی که همه من را بشناسند آنقدر مهم و جذاب نیست. این به آن معنا نیست که الزامات جهان امروز را نادیده بگیرم. امروز انقدر فضای تبادل اطلاعات پرسرعت است که اگر بخواهم مدتی مصاحبه نکنم و از فضای رسانه دور باشم خیلی سریع فراموش میشوم. فرق نسل امروز که وارد دنیای بازیگری شده با گذشته در همین است. در گذشته قدرت رسانه بیشتر در روزنامهها و نشریات بود و فضای مجازی وجود نداشت که تعیین کننده سرنوشت حرفهای بازیگر باشد. برای همین سعی کردم اگر در اینستاگرام فعالیت میکنم آن را مدیریت کنم.
وی با اشاره به تجربه مواجهه با تصویر خودش در سریال گفت: من خیلی اعتماد به نفس مواجهه با تصویر خودم را ندارم. روزهای اول که سریال پخش میشد وقتی با خانوادهام سریال را میدیدم سعی میکردم به قسمتهایی که بازی من است میرسد، یک جایی قایم شوم و خودم را نبینم! (میخندد) مواجهه با خودم در فیلم خیلی ترسناک است. البته یک جاهایی از بازیای که کردم راضی هستم، اما در اکثر بخشهای حضورم وقتی بازیام را تماشا میکنم میگویم باید خیلی بهتر از این بازی میکردی و اکثرا از بازیام راضی نیستم. اینکه الان میگویم از بازیام راضی نیستم بیشتر به حس تکامل و بهتر شدن بازمیگردد. قطعا در آن لحظه که بازی کردم فکر میکردم بهترین بازی خودم را ارائه دادم. ولی دنیای تصویر خیلی عجیب و پیچیده است شاید همان لحظه به خودت امتیاز بالا بدهی، ولی وقتی تصویر را میبینی میگوییای کاش در این لحظه این حرکت اضافه را نمیکردم و یا مثلا نگاهم را طور دیگری تغییر میدادم. دوربین خیلی بیرحم است و هر حرکت ریزی را ضبط میکند و بعد در زمان تماشا با واقعیت خودت مواجه میشوی. وگرنه احساس میکردم در هنگام بازی تمام انرژیام را گذاشتم.
این بازیگر جوان در پاسخ به این پرسش که در مواجهه با شهرت و استفاده از فضای مجازی چه ملاحظاتی را انجام میدهد که مانند برخی از بازیگران تلویزیون که در دام اینستاگرام گرفتار شدند و از بازیگری جدا شده و وارد مسائل حاشیهای شدند؛ نشود؟ گفت: من همیشه در استفاده از فضای مجازی و اینستاگرام محتاط زندگی کردم و رفتار کردم. این هم ربطی به الان ندارد. همواره سعی کردم به خاطر حفظ فضای حرفهای خودم خیلی حضورم در اینستاگرام با احتیاط همراه بود. من نمیتوانم افرادی که از ایران رفتند و روزگاری بازیگر بودند و الان حاشیههای زیادی برایشان ایجاد شده را قضاوت کنم. فکر میکنم شاید این اتفاق میتوانست برای هر کدام از ما رخ دهد و در مقطعی از زندگی آدمهایی سر راهمان قرار بگیرد که یکسری ماجراها برایمان اتفاق بیفتد. تا ما در آن موقعیت قرار نگیریم نمیتوانیم بگوییم چه کاری درست است و چه کاری غلط؟ بالاخره این تصمیم شخصی آنها بود که این کارها را بکنند. ولی وقتی که تصمیم گرفتی مسیر زندگیات را تغییر بدهی و در خارج از کشور زندگی کنی دیگر در سکوت به زندگی ادامه بدهی و خیلی حساسیت و حاشیه ایجاد نکنی. چون دیگر آن آدم با کارهایی که کرده یک هنرمند و بازیگر نیست و فقط یک اینفلوئنسر است که به هر قیمتی میخواهد در شهرت باقی بماند. این چیزها است که باعث میشود فضا غبارآلود شود وگرنه هر کس مختار است در زندگیاش تصمیماتی بگیرد و به خارج از کشور برود و حجابش را تغییر دهد، اما اینکه این تغییر سبک را فریاد بزنی درست نیست.
وی با بیان اینکه سعی میکند در فضای سینما و تصویر کارهای مختلفی را تجربه کند، گفت: من عاشق بازیگری بودم و در کلاسهای آقای جیرانی حضور پیدا کردم. آقای جیرانی به ما میگفت سعی کنید خودتان را از این فضای بازیگری و سینما دور نکنید و اگر هنوز اتفاق خوبی در بازیگری برایتان رخ نداده بروید و دستیاری و برنامهریزی و کارهای پشت صحنه را تجربه کنید. برای همین من سعی کردم در طول این مدت به غیر از تمرکز در بازیگری دستیارکارگردان و برنامهریز هم باشم و تجربه برنامهریزی در سریال قورباغه را هم داشتم. نصیحت آقای جیرانی خیلی به من کمک کرد و وقتی دستیاری میکردم وقتی با بازیگران تمرین میکردم انگار به دانش بازیگری من هم اضافه میشد و تجربههای زیادی کسب میکردم.
کوخانی درباره انتخابهای بازیگری و پیشنهادهایی که از این به بعد میشود و مسیر حرفهایاش را تعیین میکند، گفت: بازیگری مثل هندوانه در بسته است. ممکن است نقش اول یک فیلم را بازی کنیم و آن فیلم اصلا مورد توجه قرار نگیرد و کم کم موجبات فراموشی بازیگر را فراهم کند. از این به بعد باید بیشتر در انتخاب نقش و ادامه راه مراقبت کنم و تلاش کنم سر هر فیلمی حاضر نشوم. اصلا به همین خاطر به صورت همزمان کارهای پشت صحنه هم انجام میدهم که یک وقت به خاطر دلتنگی و اجبار برای حضور در سینما در فیلمهای ضعیف حاضر نشوم و به هر قیمتی در این فضا حضور پیدا نکنم.
وی درباره حضورش در یک سریال امنیتی سیاسی و نوع نگاه جامعه به بازیگرانی که در این جنس آثار حضور پیدا میکنند، گفت: نقشی که در «خانه امن» بازی میکنم ربطی به بخش سیاسی و امنیتی سریال ندارد و بیشتر فضای شخصیت عاشقانه و خانوادگی است. ولی فکر میکنم بازیگر باید هر نقشی را تجربه کند. هر نقشی که بتواند به دانش بازیگری و به تجربههای من اضافه کند را میپذیرم و هیچ ابایی از تجربه کردن ندارم. ضمن اینکه «خانه امن» سریال سیاسیای نیست و بیشتر درباره امنیت یک کشور صحبت میکند. موضوعی که در همه جای دنیا قابل ارزش است و هیچ شهروندی دوست ندارد امنیتش به دست گروهکهای تروریستی به خطر بیفتد. چه کسی دوست دارد داعش به این سرزمین بیاید؟ برای همین فکر میکنم «خانه امن» یک سریال ملی است و نگاههای سیاسی و جناحی در آن وجود ندارد.
کوخانی در پایان درباره بازی در شرایط کرونا گفت: واقعا شرایط سختی بود. ما صحنههایی را داشتیم که نیاز بود ۱۰۰نفر هنرور حضور داشته باشند و یک سکانس شلوغ را تصویربرداری کنیم. در شرایطی که تابستان هم بود و ماسک زدن و رعایت پروتکلها در گرمای تابستان کار را سختتر میکرد. خدا رو شکر مشکلی برای هیچ یک از عوامل در طول زمان تصویربرداری رخ نداد.
منبع:ایلنا
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: خانه امن سریال خانه امن بازیگران سریال خانه امن فضای مجازی برای همین خانه امن کار ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سریالهای جدید آنتن را پررونق میکنند؟
به گزارش قدس آنلاین، پخش سریالهای جدید تلویزیون با «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» از امشب کلید میخورد. این مجموعه که توسط کارگردان جوانی به نام «سجاد مهرگان» ساخته شده، با نقشآفرینی تماشایی «بهزاد خلج» در نقش آقای قاضی، بازخوردهای خوبی در فصل اول داشت و پس از تأخیری طولانی برای ساخت فصل دوم، از امشب به آنتن شبکه دو میرسد و پخش آن به صورت هفتگی و پنجشنبهها و جمعهها خواهد بود.
در این فصل، آقای قاضی به پروندههایی پیچیدهتر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت و وارد شعبه جدید ۱۲۱ میشود که با داستانهایی متفاوت به جنبههای دیگری از آموزههای حقوقی میپردازد.
با پایان فصل پنجم سریال تماشایی «نون خ»، یک درام معمایی امنیتی جایگزین این مجموعه کمدی در شبکه یک میشود. سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشور، از شنبه شب هفته آینده راهی آنتن میشود. قصه این سریال ۳۰قسمتی درباره گروهی از دانشمندان کشورمان است که روی موشکهای ماهوارهبر و فضایی تحقیق میکنند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان مواجه میشوند. کارگردانی این مجموعه را علی غفاری و حمیدرضا لوافی بر عهده دارند. علی غفاری پیش از این «بچه مهندس» را ساخته بود و علاقهمندان به این سریال احتمالاً فضایی مشابه همان مجموعه را در «رخنه» تجربه خواهند کرد.
یک کمدی در انتظار مخاطبان شبکه ۳
در میان سه شبکه اصلی که بار تولید سریالهای تلویزیون را به دوش میکشند، شبکه سه همچنان مشغول پخش «هفت سراژدها» است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه نشد. این درام امنیتی پلیسی که ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم «قلادههای طلا» سالها درگیر ساخت آن بود، به عنوان سریال نوروزی امسال به آنتن رسید اما نتیجه آن چندان مطلوب ذائقه مخاطبان نبود و آمار مخاطبانش ۲۲درصد اعلام شد. پس از این سریال که به نظر میرسد پخش آن تا اواخر اردیبهشت ادامه یابد، یک مجموعه کمدی، اوقات فراغت شبهای ماه پایانی بهار را برای مخاطبان شبکه سه پر میکند.
سریالی که قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه قرار گیرد، پس از سریال روی آنتن این شبها، پخش میشود. «بدل» به کارگردانی علی مشهدی که در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است، جایگزین «هفت سر اژدها» خواهد بود. مسعودی که پیش از این سریال «نوروز رنگی» را برای شبکه پنج در نوروز سه سال پیش ساخته بود، قصه طنز دیگری را با بازیگران کمدی شناخته شده، در کنار چند بازیگر جدید دیگر روانه آنتن خواهد کرد.
روی دور قصههای پلیسی
با قطعی شدن سریالهای جایگزین مجموعههای نوروزی سه شبکه اصلی تلویزیون، چند سریال دیگر هم در حال تولید قرار دارند و یا مراحل نهایی را برای پخش طی میکنند. جواد افشار که با ساخت «گاندو» ید طولایی در تولید آثار معمایی و پلیسی پیدا کرده، «ناریا» را در دست ساخت دارد که عاشقانهای با تم پلیسی است. قصه این سریال در ایران و خارج از کشور میگذرد و درباره یک دختر نخبه و دانشمند ایرانی است که در اوج شکوفایی علمیاش بهدنبال اختراعی جدید میرود. در این میان، گروهی از تبهکاران و گانگسترهای داخلی و خارجی وارد ماجرا میشوند، اما قصه از آنجا جذاب میشود که در این مسیر، یکی از تبهکاران عاشق این دختر میشود.
احمد معظمی هم پس از «خانه امن» سراغ قصه پلیسی دیگری به نام «هشت پا» رفته است که این روزها در سکوت خبری، فیلمبرداری میشود و احتمالاً در جدول پخش سریالهای تابستانی تلویزیون قرار خواهد گرفت.
بزم تابستانی جعبه جادو
از آنجا که موضوعات روز، جزو اولویتهای مدیران تلویزیون برای سریالسازی قرار دارد، سریال «رویان» به کارگردانی داوود بیدل هم در دست ساخت است که با محوریت پژوهشگاه رویان به دستاوردهای علمی در این پژوهشگاه میپردازد.
سروش محمدزاده هم تصویربرداری «غریبه» را با بازی پژمان بازغی و حمید گودرزی در ترکیه پیش میبرد. داستان این سریال درباره یک جوان نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج، براساس شواهدی احساس میکند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جستوجوی این راز با داستانهای عجیبی مواجه میشود.
با پایان فیلمبرداری سریال «مهیار عیار» که مجموعهای تاریخی درباره دوران صفویه است و کارگردانی آن را سیدجمال سیدحاتمی برعهده دارد، به نظر میرسد این مجموعه تاریخی ۳۰قسمتی جزو آثار در اولویت پخش شبکه دو باشد. این سریال هم قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه جا بگیرد
اما این اتفاق نیفتاد.
در میان سریالهای جدید تلویزیون که سهم کمدیها نسبتاً کم است، فصل دوم مجموعه طنز ۹۰ شبی «چرخ گردون» به کارگردانی جواد مزدآبادی با نقشآفرینی حمید لولایی در دست تولید قرار داد.
سریالهای دیگری همچون «مادر سوجان» که قصه چند نسل را در خطه گیلان در ۶۰ قسمت روایت میکند، سریال «طوبی» که سعید سلطانی، کارگردان «ستایش» آن را در شهرک غزالی جلو دوربین برده و مضمون آن با پیادهروی اربعین پیوند میخورد، «فراری» که در دو فصل ساخته شده و کارگردان جوان آن «امیر داسارگر» از فیلمسازان جشنواره عمار، نگاهی آزاد به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم دارد یا «جان برادر» با موضوع شکلگیری گردان زرهی ۷۷ خراسان که قصه آن را پرویز شیخطادی با بازی آرش مجیدی جلو دوربین برده است، از سریالهای تابستان امسال تلویزیون خواهند بود.